21 dní

31.5. 2019 Lucie Černíková 2970x 0
Výzva 21 dní

Známe to každý z nás.

Právě jste se rozhodli, že začnete běhat, hubnout, cvičit, hrát na kytaru, naučit se cizí řeč, zkrátka cokoliv, co jste kdy měli chuť udělat nebo změnit.

Řekneš si: „Tak, a od zítřka začínám!“ Jste plní odhodlání a na den „D“ se opravdu těšíte.

Je to tak?

Probudíte se s tím, že dnes začíná nový život, ale stejně…. už tady se vám trošinku nechce. Přesto jste to jednou řekli, tak do toho jdete.

Prvních pár dní se vám to možná bude i dařit, ale stačí malé narušení a jste u konce se všemi plány a předsevzetími. Nastanou totiž situace či pokušení, a je to zejména ve chvíli, kdy držíme dietu nebo chceme přestat kouřit a lidé, kteří sami nedokážou tu stejnou věc změnit nebo ukončit řeknou:

„Vykašli se na to, stejně to nevydržíš!“  Tak, a je to! Jste na konci všech plánů. Vaše vědomí  tomu člověku dá za pravdu a jedete dál ve starých kolejích.

Chci vás ale uklidnit.

Existuje jedno kouzelné pravidlo, jak to zvládnout a to zní: 21 DNÍ!

Toto pravidlo 21 dní, poprvé publikoval plastický chirurg a psycholog Dr. Maxwell Maltz ve své knize Psycho-Cybernetics, která vyšla v roce 1960. Tam uvedl, že člověk, který si chce osvojit jakýkoliv návyk na mentální úrovni, musí vydržet a aplikovat jej 21 dní. (tři týdny)

A v tom je to kouzlo. Nepřijde ta představa vzrušující? Pouhé tři týdny k osvojení něčeho, co chceme dokázat. Jasně. Na to, aby se z vás stal perfektní klavírista 21 dní opravdu nestačí.  Pokud ale budete poctivě tři týdny cvičit, návyk si osvojíte, a pak budete hrát každý den automaticky, protože na to budete navyklí. Vaše mysl si vytvoří každodenní návyk. Přijde to celkem logické, viďte?

Reklama

Doprava zdarma od 690 Kč
Koupit TRIO balíček knížek ZDE >>

Studie prokázaly, že lidé, kteří chtějí přestat kouřit říkají: „Nejtěžší je vydržet první tři týdny, pak už to jde.“  Předchozí pokusy ale skončily v prvním či druhém týdnu.

Proč léčebny pro alkoholiky mají stanovenu 3-týdenní odvykací kůru? Protože to prostě funguje!

Pozor! Pokud vydržíte 21 dní dělat něco, co chcete změnit nebo se naučit, je dobré si uvědomit, že nestačí k této věci přistupovat tak, že si řeknete:

„21 dní to vydržím a je to, mám to za sebou!“

Musíte v tomto nově osvojeném návyku dále pokračovat. Je důležité si ale uvědomit, že právě těchto 21 dní vám pomohlo k tomu, že nový návyk bude vaše tělo dělat automaticky.

Já osobně to mám vyzkoušeno na několika příkladech, ale protože my ženy nejvíce řešíme hubnutí a diety, řeknu vám, jak vypadalo mých 21 dní při návyku na stravování.

To, že se vidíte, jak se vidět chcete, už znáte z minulého článku. Pokud ne, doporučuji si přečíst zde: https://luciecernikova.cz/blog/jak-vidis-sam-sebe/

Já, jelikož praktikuji cvičení před zrcadlem každý den, tak se v něm tlustá nevidím, ale….. Mé podvědomí mi říkalo, že bych měla více dbát na dodržování stavy, protože tohle jsem opravdu flákala. Chtěla jsem se tedy naučit jíst.

Jenže, znáte to….

Máte děti, rychle do sebe něco ráno nasoukáte, pak nejíte až do oběda, pokud máte děti ve školce-škole, tak ve finále oběd ani neřešíte, na svačinu není čas, protože běžíte do školky, pak procházka a je tu večer, značka: „Sežeru, co uvidím“ Ano, ano, vím, že to znáte! 😀

S tímto jsem chtěla skoncovat a rozhodla jsem se, že budu JÍST!

Sestavila jsem si díky tabulek denní příjem kalorií (kcal) dle mé váhy a výšky, a do aplikace kalorických tabulek si napsala jídlo na celý den. 5 jídel denně?! Kdy a jak to budu stíhat?

Stíhám to, protože to stíhat CHCI, a nevěřila bych, kolik toho musím za den sníst, aby mé tělo bylo nasycené! Jídlo jsem ze začátku vážila, a pokud jsem někam šla, připravovala jsem si krabičky (dělám to stále) a víte co?

Nejen že mi skutečně trvalo 21 dní, než jsem se naučila jíst pravidelně 5x denně, ale jím VŠE a ještě k tomu hubnu?! To bylo to nejlepší překvapení z celého toho pokusu o návyk. Takže konec bílkovinovým, proteinovým dietám o kuřeti a rýži! Ono to totiž jde i s tím, že jíte opravdu všechno!

Nebudu se rozepisovat detailně, protože by to nakonec byl článek o něčem jiném, ale skutečně 21 dní k návyku funguje!  Pokud budete chtít článek na téma mého stravování, pak mi napište, ráda se s vámi podělím.

Takže, abychom to shrnuli. Máte neuvěřitelnou šanci změnit cokoliv, po čem jste vždy toužili. Pouhých 21 dní k tomu něco dokázat a je jedno, co to bude, věřte mi.

Na závěr ještě pravidlo 90 a to zní:

„90 dní = životní styl“

Pokud vydržíte 21 dní, jedná se o návyk. V případě 90 dní jde již o životní styl.

Tak co? Vyzkoušíte metodu 21 dní?

Ať už si dnes stanovíte jakýkoliv cíl, tak to dokážete, protože JÁ VÁM VĚŘÍM!

Pro jistotu si to ale běžte na sebe zakřičet do zrcadla. 😉 Jak? Tady máte návod, viz. článek zde: https://luciecernikova.cz/blog/zakric-ja-to-dokazu/

Komentáře

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..